Programmet går over 52 episoder. Du velger selv om du vil ha ny episode hver uke, hver annen uke eller hver måned. Det er delt inn i 11 bolker der du får en variasjon av å lære om produkter og lære moderne markedsføring.
➡️ Skrive bok
➡️ Podcast
➡️ Holde kurs eller seminarer
➡️ Holde foredrag
➡️ Være coach
➡️ Være konsulent
➡️ Hvem vil du nå
➡️ E-postmarkedsføring
➡️ Nettsidebygging
➡️ Video
➡️ Sosiale medier
➡️ Design
Hva er din nisje og ditt produkt(er). Har du det ikke ennå, hjelper vi deg å definere det utfra dine interesser og ekspertområder.
Hvem vil du nå - Hvem er din idealkunde. Det er han eller henne vi skal kommunisere til videre
Ditt merkenavn er det andre tenker om deg. Hvordan kan du jobbe for å bygge ditt merkenavn
Jeg ga ut min første bok i 1999 på Aschehoug forlag. Boken omhandlet mitt liv som idrettsjente. Den fikk riksdekkende pressedekning daglig i over to uker. Siden har jeg gitt ut boken på eget forlag, både som bok og e-bok.
Jeg har også gitt ut to fagbøker innen langrenn på Cappelen Damm forlag i årene 2013 og 2014.
Not finding what you need in our premade sections? Use Custom Content to create your own layout. You can add text, images, videos, call to actions, and custom code in this section.
Hvordan går du fram når du skal gi ut en bok gjennom et etablert forlag?
Hvilket forarbeid bør du gjøre
Hvilke andre muligheter har du
Bruk ressursene i forlaget
Sørg for å ha gode bilder og en god tittel
Når skal boken lanseres
Hvordan forholde seg til media
Etablere forlaget ditt
Trykking av boken din (gjelder ikke e-bok)
Distribusjon av boken (gjelder ikke e-bok)
Betalingsløsning
Hvordan bruke moderne markedsføring når du skal promotere boken din
Nettsiden
Salgstrakten
Hvordan skape blest om boken gjennom sosiale kanaler
Strategi for annonsering
Publisitet
➡️ Hva er trendene innen moderne markedsføring
➡️ Content management - Verdisyklusen - Salgstrakten
➡️ Favne kunder - Gi verdi - Bringe dem til din e-postliste
I denne episoden går vi igjennom fire viktige punkter som er grunnleggende for å bygge e-postliste. Vi går også igjennom psykologien i din e-postliste.
E-postlisten er ditt sterkeste markedsføringsverktøy, men hvordan bygger du din e-postliste på en mest mulig effektiv og tillitsvekkende måte?
Podcast er en ypperlig måte å skape verdi til potensielle kunder. Mange tar seg god tid til å lytte når de kan konsentrere seg kun om å høre. Det kan være på vei til jobben eller samtidig som man gjør noe annet.
Det er ikke vanskelig å lage en postcast og i denne episoden vil jeg vise deg hvordan.
➡️ Hvorfor nettside
➡️ Hvordan angripe tekniske utfordringer
➡️ Hvilke muligheter har du når du skal lage nettside
➡️ Kjøp av domenenavn og aktivere en nettside
➡️ Lage nettside i One.com
➡️ Wordpress-gjennomgang
➡️ Lage nettside i Kajabi
➡️ Søkermotoroptimalisering (SEO)
➡️ Google Analytics
➡️ Google Adwords
➡️ Bloggens plass i din markedsføring
➡️ Blogg og Vlogg
➡️ Wordpress og Kajabi
Ved jevne mellomrom vil jeg fra nå av - ha episoder med de viktigste trendene i vårt nettsamfunn - med tips og råd for å utnytte de nye mulighetene
Jeg har holdt kurs gjennom hele min aktive yrkeskarriére. Fra de første årene som konsulent i Accenture og senere som opplæringsansvarlig i Norad. Etter 15 år som ansatt grunnla jeg skiskolen Learn2Ski og siden har kursvirksomhet vært min kjernevirksomhet.
I denne episoden går jeg også igjennom grunnene til at folk velger å gå på kurs. Disse grunnene er gode å ha i bakhode når du utvikler kursene dine og holder dem
Du sitter på mye kunnskap, men hvordan skal du samle det og lage et godt kurs for dine kunder? Det går jeg igjennom trinnvis i denne episoden
Hva er viktig å inkludere i din nettside når du arrangerer kurs og seminarer
Hva slags påmeldings- og kundesystem er ideelt når du vil arrangere kurs og seminarer
Du vil få en gjennomgang i systemet Deltager.no
Hvordan skape interesse for dine event. Bruk av sosiale medier og bruk av annonsering. Inngå partnerskap med andre.
➡️ Mange muligheter åpner seg når man mestrer video
➡️ Video i markedsføring
➡️ Viktige trender innen video
➡️ Hva trenger du til å begynne med
➡️ Hva vil du ha på litt sikt
➡️ Lyd- og lysforhold utendørs
➡️ Lyd- og lysforhold innendørs
➡️ Komposisjon
➡️ Bekledning og sminke
➡️ Stemmebruk og oppvarming
➡️ Budskapsutvikling og struktur
➡️ Energi - Tilstedeværelse - Entusiasme
➡️ Tonefall - Smil - Unngå fyllord
➡️ Være mer deg selv
➡️ Hva er viktig når du skal intervjue
➡️ Hva er forskjellen mellom opptak med en presenter og flere
➡️ Hvordan øve på intervju-settingen
Tradisjonelt har foredrag i sal vært det å holde foredrag. Hva skal til for å få solgt inn deg som foredragsholder for et event.
Videoforedrag gir deg anledning til å snakke til et stort og skalerbart publikum. Det gir deg mulighet til å redigere videoen, slik at du kan publisere den når du er fornøyd.
Videoforedrag live gir deg anledning til å være enda mer deg. Hvilke plattformer kan du velge blant for å kjøre dine foredrag. 🔸Hva er suksesskriteriene for å lykkes med live-foredrag.
Webinar er blitt en veldig populær foredragsform. Spesielt fordi det konverterer godt til salg ved salgspresentasjon på slutten av webinaret og fordi man kan "gjemme seg" bak foiler mens man snakker.
➡️ Hvordan bygge opp et webinar
➡️ WebinarJam- og Kajabi-gjennomgang
➡️ Suksesskriteriene for å lykkes med webinar
➡️ Din YouTube-kanal
➡️ Trender og algoritmer
➡️ Hvordan få følgere på YouTube
➡️ Hvordan tjene penger direkte
➡️ Hvordan tjene penger indirekte
➡️ Hvordan annonsere på YouTube
➡️ AdWords for YouTube
➡️ InStream- og søkeannonse
Ved jevne mellomrom vil jeg fra nå av - ha episoder med de viktigste trendene i vårt nettsamfunn - med tips og råd for å utnytte de nye mulighetene
Hva er best praksis når det gjelder oppbygging og struktur på et online-kurs
Kajabi er systemet over alle systemer når det gjelder online-kurs. Systemet har også en komplett løsning for markedsføring av ditt online-kurs. Vi går igjennom:
➡️ Lage nettsiden for online-kurset
➡️ Lage prosjektsiden for online-kurset ditt
➡️ Kundemagnet. Hva er en god kundemagnet for et online-kurs
➡️ Optin-siden. Der dine potensielle kunder legger inn sin e-postadresse
➡️ Lage landingsider for din kundemagnet
➡️ En e-postsekvens. Vi lager en automatisert oppfølging med e-poster, som kobles til kundemagneten din
➡️ Lage e-poster som tidsbestemmes oppunder fristen for påmelding til kurset ditt
➡️ Salgspresentasjonen din. Hva skal den inneholde og hvordan skal den presenteres
➡️ Live-sendinger inne i ditt kursområde
➡️ Mulighet for å stille spørsmål og kommentere
➡️ Garanti-ordning
➡️ Ulike betalingsalternativer
➡️ Ulike betalingsmåter
➡️ Hvor lenge vil du gi kundene dine tilgang
Du vil lære det du trenger innen videoredigering for å kunne lage profesjonelle videoer. Temaer er blant annet: klipping, overganger, titler, lower thirds, integrere bilder og musikk og eksportering av filer i riktige formater.
➡️ Du vil lære Premiere Pro ("Proffenes verktøy")
➡️ Du kan velge å heller lære Premiere Elements ("amatørenes verktøy")
➡️ Du vil også lære iMovie (for iPhone)
Du vil lære hvordan du kan gjøre opptak fra skjermen din. Dette er nyttig om du lager online-kurs eller annen type opplæring, der du vil vise via skjermen hvordan du utfører noe
Du vil lære det mest grunnleggende innen Photoshop - for bruk i videoredigering og bruk i dine kanaler på nett. Temaer er: tilpasse størrelser på bilder, justere lys i bilder og filformater
Du må passe på at du ikke bruker musikk du ikke har rett til å bruke. Du vil lære hvordan du kan kjøpe musikk rimelig. Du vil også lære hvordan du kan laste ned musikken til egen tidslinje der du redigerer videoene dine
Du må passe på at du ikke bruker bilder du ikke har rett til å bruke. Du kan altså ikke bare ta et bilde fra nettet. (Det kan koste deg dyrt). Du vil lære hvordan du kan kjøpe bilder rimelig, om du ikke selv har gode bilder
Skal du lage filer for trykk, som plakater, brosjyrer, visittkort, rollups etc. Da er InDesign et godt program å kunne. Du vil lære det du trenger å lære for å lage disse ulike filene
Ved jevne mellomrom vil jeg fra nå av - ha episoder med de viktigste trendene i vårt nettsamfunn - med tips og råd for å utnytte de nye mulighetene
➡️ Strategier for å få utbytte av annonsering tradisjonelle medier
➡️ TV og radio
➡️ Aviser og magasiner
Jeg har vært mentor og trener for toppidrettsutøvere i langrenn, samt mange års erfaring som personlig trener for aktive mosjonister. I de senere årene har jeg hjulpet oppstartsbedrifter som coach innen entreprenørskap.
Vi er overbevist om at alle har områder der de kan coache andre. Tenk på de tøffe utfordringene i livet du har overkommet. Noen andre står foran eller i disse. Tenk om du kan guide dem med din kunnskap og erfaring.
Hva slags systemer er gode for deg?
Hva er viktig å inkludere i din nettside når du er coach
Hvordan bruker du moderne markedsføring på en effektiv måte når du er coach?
Som gründer og markedsfører kommer du ikke utenom sosiale kanaler. Ikke jeg heller. Jeg har valgt meg Facebook som hovedkanal og Instagram som sidekanal for alle mine merkevarer. I tillegg bruker jeg YouTube, Pinterest og LinkedIn for noen av merkenavnene.
Når det gjelder annonsering bruker jeg Facebook, Instagram og YouTube meget aktivt. Jeg har også vært konsulent overfor firmaer innen annonsering i sosiale kanaler.
➡️ Din business-profil
➡️ Trender og algoritmer
➡️ Hvordan få følgere på Facebook
➡️ Innhold og kontinuitet
➡️ Din business-profil
➡️ Trender og algoritmer
➡️ Hvordan få følgere på Facebook
➡️ Innhold og kontinuitet
➡️ Kongen av sosiale kanaler
➡️ Annonsere på Facebook
➡️ Business manager
➡️ Fremme saker
➡️ Finn riktig publikum
➡️ Kampanjer - annonsesett - annonser
➡️ A-B testing
➡️ Video - Bilder - Tekst
➡️ Analyse
➡️ Først: Konverter til business-profil
➡️ Din Bio i Instagram
➡️ Hva og når skal du poste
➡️ Bruk utforsker til å finne dine rette kunder
➡️ Hvordan engasjere følgere på Instagram
➡️ Følge og analysere statistikken
➡️ Annonsere rett fra profilen din
➡️ Power Editor
➡️ Finn din annonse-målgruppe
➡️ Video- vs bilde-annonsering
➡️ A-B testing
➡️ Twitter. Fordeler med Twitter
➡️ LinkedIn. Fordeler med LinkedIn
➡️ Pinterest. Fordeler med Pinterest
➡️ Hvordan lage stoff som kan brukes i flere kanaler
➡️ Hvordan fordele sakene for riktig tidsmessige spredning
➡️ Hootesuite - program for å plotte inn saker i kalenderen din
Ved jevne mellomrom vil jeg fra nå av - ha episoder med de viktigste trendene i vårt nettsamfunn - med tips og råd for å utnytte de nye mulighetene
Jeg begynte faktisk min profesjonelle yrkeskarriere som konsulent i Andersen Consulting, nå Accenture i tre år. Siden har jeg tidvis jobbet som konsulent. Det har vært innen design og sosiale medier.
Vil du jobbe for andre - og selv bestemme hva du vil jobbe med og hvor mye du vil jobbe. Sitter du på kompetanse som er etterspurt kan du ta deg godt betalt.
Hvordan nå ut med ditt budskap til dine potensielle oppdragsgivere.
Tradisjonelle medier, som TV, radio og aviser er sterke medier. Å få publisitet gjennom disse mediene kan ha svært positiv betydning for deg og ditt firma.
➡️ Hvordan fungerer mediene
➡️ Hvordan kan du gjøre deg attraktiv
➡️ Hvordan går du fram
La din business eskalere ved å samarbeide og hjelpe hverandre. Det er enkelt å sette opp affiliate program og du vinner på å anbefale andre - og vise versa.
➡️ Sette opp et partner-program i Kajabi
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.